Barcelona & aankomst in Llavorsi

21 Jun

Maandagochtend kwam ik aan in Barcelona samen met mijn moeder. Op een paar schreeuwende kinderen na was het een plezierige vlucht. Alle wolken lieten we achter ons en hoe dichter we bij Spanje kwamen, hoe zonniger het werdt. Dat was zeker geen vervelend gevoel.

Aangekomen in Barcelona bleek het hotel niet ver van de bushalte. Dit was erg prettig, zeker in verband met mijn hoeveelheid bagage. Daarbij waren we allebei redelijk moe, want om 4 uur ‘s nachts op staan is niet echt standaard. Wakker blijven tot 4 uur ben ik stukken beter in😉.

De paar dagen in Barcelona waren echt super. We hebben veel gezien en zeer veel gewandeld. Hoogtepunten waren La Catedral, Mercat de la Boqueria, La Sagrada FamÍlia, La Pedrera, Casa Batlló en Església de Santa Maria del Mar. Een letterlijk hoogtepunt was de kabelbaan boven de stad, deze was eng, maar gaf een zeer mooi uitzicht over de gehele stad. De wijken El Born en Gottic waren favoriet. We hebben heerlijk gegeten, veel tapas en super lekkere wijn gedronken!

Ik ben heel blij dat ik voordat ik verder ging nog even met mijn mams Barcelona heb mogen ontdekken. Tevens was het bijzonder prettig om alvast beetje te wennen aan het Spaans om me heen.

Vanochtend was het moment daar dat ik verder ging. Weer vrij vroeg opgestaan en om 7.30 zat ik in de bus richting het dorpje Llavorsi. De bus reis was goed te doen. Eerst heb je het gevoel dat je echt naar de middel of no where rijd, maar dat draait gelukkig op een gegeven moment wel bij. Veel slinger berg wegen later kwam ik aan in Llavorsi.

Na even wat rekken en strekken dacht ik; ‘Hoe kom ik in godsnaam bij dat kantoor?’, het viel gelukkig reuze mee want het was praktisch aan de overkant van de bushalte. Het gesjouw was dus prima te doen.  Wel twee etappes, ben immers nog geen bodybuilder, not yet at least. De baas was nog met klanten op de rivier dus heb even rondgewandeld en begon toch wel trek te krijgen. De supermarkt kon ik niet zo snel vinden dus ben maar naar het restaurant gegaan van het hotel om de hoek, het moet maar even dacht ik. In het oudste hotel van Llavorsi had ik cola en Cazpacho besteld. De ober vertelde mij vol trots dat de cazpacho huisgemaakt was en dat was zeker te proeven. Nog een kopje koffie na en toen de rekening gevraagd. Ik schrok mij werkelijk een hoedje….ik moest het schokkende bedrag van 6 euro afrekenen. Cola, mandje brood, koffie en een halve liter huisgemaakte cazpacho (geserveerd in zoals wij Nederlanders in een restaurant een halve liter wijn serveren) voor zes euro. Dat vond ik toch een meevaller.

Terug bij het kantoor nog even met de dames daar gekletst, gelukkig spreekt er een redelijk engels. Ze hebben me naar mijn appartement gebracht met al mijn bagage en keken meteen of alles het deed. Het appartement is echt heeel mooi!!! Ik heb nog nooit in zo iets gewoond. Het appartement is nog geen minuut lopen van het kantoor en kijkt uit over de bergen en de rivier. Het appartement bevat een slaapkamertje met tweepersoonsbed, een badkamer, keukentje/woonkamer. Foto’s zal ik snel online zetten. Er is vrij veel ruimte dus ik zeg; ‘Boek allen een ticket naar Spanje’!!

Na mijn appartement te hebben bezocht heb ik de supermarkt gevonden en vlug wat eten en drinken gekocht voor vanavond en morgenochtend. De supermarkt is echt inimienie, maar er is mayonaise en meer heeft een mens toch niet nodig😉

De baas heb ik inmiddels ook ontmoet, hele aardige man en de planning voor de komende dagen staat voornamelijk in het teken van trainen om zo snel mogelijk de rivier te leren kennen! Morgenochtend om 9 uur paraat staan, dan eindelijk weer het water op en kijken of ik al die kunsten nog kan. Zal ook fijn zijn om morgen andere raft guides te ontmoeten en een beetje mensen te leren kennen.

Tevens zal ik in een ramp tempo Spaans moeten gaan leren. De dames van het kantoor zeiden vol overtuiging dat ik over een week al Spaans zou spreken. Dus ben blij met de boeken die ik heb gekocht en hoop dat het me een beetje soepel zal vergaan.

Ik ga nog even genieten van het zonnetje, moet alweer bijna koken en tas inpakken voor de rivier.

To be continued!

2 Responses to “Barcelona & aankomst in Llavorsi”

  1. carla June 25, 2012 at 5:17 pm #

    Hoi Hes,
    Klinkt goed allemaal, fijn dat je voor bijna niets zo zenuwachtig was, gaat vast lukken dat Spaans, veel pelzier, hier nog geen nieuws, we mailen xxxxxxxxxxx Carla

Leave a Reply

