Chilamate!

29 Oct

Even vlug een berichtje!

Inmiddels aangekomen in Costa Rica! Vorige week vanuit Orlando naar San Jose in Costa Rica gevlogen. Erg leuk en spannend om met zo’n grote groep te vliegen. De eerste nacht hebben we door gebracht in Chilamate rainforest eco retreat. Deze organisatie heeft ook de gastgezinnen voor ons geregeld. Dit is niet de eerste keer dat ze dit hebben georganiseerd. Zondag werden we naar ons gezin gebracht. Ze stonden allemaal voor het raam te wachten vol spanning. Ik deel een kamer met Ty, een heel aardige jongen. Waar ik het goed mee kan vinden. Beschrijving Ty zie ‘The WIlD Team’. Ty kwam maandag pas aan, omdat hij naar een bruiloft in Vancouver moest, dus de eerste twee nachten met de familie was ik alleen. Dit ging gelukkig heel goed en wat ben ik blij met spaans boekje! De familie spreekt geen woord engels! Mijn spaans gaat heel snel vooruit.

De familie bestaat uit een jonge moeder (21), vader (39) en twee kinderen van bijna 3 en 7. Het zijn twee meisjes en zijn erg leuk. Hoewel de jongste graag huilt om haar zin te krijgen. De moeder van de familie vind mij erg leuk en noemt mij nu al haar dochter, haha. Het leeftijdverschil is wat gek, maar dat is ook een onderdeel van de cultuur en ze zijn heel gelukkig samen.

De week was erg heftig op de rivier, heel hard gewerkt, Elke avond lig ik om 8 uur in bed soms eerder en om 8.30 a 9 uur s’avonds slapen we! Nu worden we ook om 5.30 a 6 uur s’ochtends wakker door het licht en de haan die kraait. Erg grappig is dat de haan niet kraait als het regent. Wat kan het hier regenen, is Nederland niets bij. Nu is dit natuurlijk ook regenwoud. Elke ochtend moeten we een half uur a 40 minuten lopen naar het eco retreat, waar we s’ochtends verzamelen. Dit is een pittige wandeling s’ochtends en s’avonds, maar begint te wennen inmiddels.

Het weekend zijn we vrij en dat is nu net begonnen het is nu bijna 8am en ik ga vlug opstaan, want Ty en ik gaan naar het dorp, La Virgen! We gaan naar een slangenhuis en een museum over het regenwoud. Vanavond gaan we met zijn allen naar de kroeg vlak bij voor een Halloween feestje.

Ik schrijf snel weer!

Liefs

One Response to “Chilamate!”

  1. mama October 30, 2011 at 8:30 am #

    Fijn dat je en passant ook wat Spaans meepikt.
    Ik heb net het eea opgezocht over Costa Rica. Zij doen niet mee aan winter- en zomertijd. Overigens schijnt het een van de duurdere landen in Midden- en Zuid-
    Amerika te zijn. Sommige dingen zijn zelfs echt duur en met de euro kun je niets, zegt de site. Nou ja, hier in het westen gaat het ook niet denderend met die munt.
    Catalijn komt zo op de koffie.
    Met Panter gaat het goed, maar hij wordt wat stram.
    Fijn weekend, want dat heb je verdiend.
    Overigens mag je zonder visum, 90 dagen in Costa Rica verblijven.

    veel liefs, mama

Leave a Reply

