Lunch spot camping

20 Sep

Wat een bijzondere week is het geweest. Afgelopen week hebben we gecampeerd met de hele groep op ‘lunch spot’, dat is waar tijdens gewone raftdagen de gasten lunchen. Dat was ons huis voor een week. Van bijna alle gemakken voorzien, oke geen toilet wat doortrekt, maar gewoon een hokje met een gat eronder. Dit heet in het engels ‘outhouse’. Ook geen douche, maar wel een ruime improvisatie keuken etc. (zie de foto’s).

We hebben 2 dagen geraft en toen 3 dagen WRT (Whitewater Rescue Training). WRT was super interessant en erg zwaar. Door stroming zwemmen, ziplinen opzetten, mensen die vast komen te zitten met hun voet, knopen en heel veel actie zwemmen. Dinsdag de laatste dag van WRT was een competetieve middag, waarin we getest werden en in twee groepen tegen elkaar moesten strijden. Dit was super leuk.

Tevens hebben we dinsdagavond na een super vermoeiende dag een nacht oefening gehad. Dit was zeker spannend aangezien we nu echt op de rivier zaten en we in het donker in de stroming moesten zwemmen, niet allemaal gelukkig. Om 1 uur ‘s nachts lag ik in bed. Volgende dag weer netjes om 6.30 op staan. Woensdag was ik iets wat vermoeid na heftige dinsdag.

Woensdag was wel leuke dag, de middag waren we een paar uurtjes vrij en konden we wat winkelen. Ik heb nieuwe slaapzak gekocht tegen de kou en oordoppen voor in het water. Nu ga ik morgen de slaapzak ruilen voor een nog warmere, aangezien ik nu een -3 graden heb en iedereen mij naderhand vertelde dat dat nog veels te koud was. Het schijnt tijdens de roadtrip in Amerika s’nachts heel koud te kunnen worden. Afgelopen nacht was het hier ‘s nachts al 0 graden. Mijn andere slaapzak is een echte zomerslaapzak daar ben ik wel achter gekomen, ik heb tijdens het kamperen een slaapzak geleend van het bedrijf om over mijn slaapzak heen te doen, want ik bevroor daadwerkelijk de tweede week al. We gaan naar de -12 slaapzak, lekker warm in ieder geval. Kijk er echt naar uit om fatsoenlijk te slapen en niet wakker te worden omdat je het koud hebt.

Dan nu mijn #%^$^ dag!! Onze eerste dag canoe lessen, voor de canoe trip van 6 dagen in the middle of nowhere. Eind van de middag jawel, ik loop met de canoe op mijn rug (dit wordt ‘portaging’ genoemd, niet heel licht) over de rotsen en jawel canoe raakt uit balans, ik rol mijn enkel over een rots en val als een hoopje op de rotsen met de canoe bovenop me. Binnen no time waren ze bij me om de canoe van me af te halen en te kijken wat er aan de hand was. Het was wel een gekke ervaring omdat de instructeur meteen alle stappen volgde die we de eerste week allemaal geleerd hadden. Greep bijna meteen mijn pols om mijn hartslag te checken. Meteen vragen of ik niet mijn hoofd gestoten had etc. Ik ging bijna van mijn stokje van de pijn, gelukkig werd dat na een tijdje wat dragelijker. Ik hoorde later dat elk ledemaat schijnbaar op een andere rots lag, dat het er dus redelijk gek uit zag. Iedereen dacht dat het erger was. Gelukkig heeft de canoe die bovenop me viel geen extra schade aangericht en had ik natuurlijk gewoon mijn helm op en vast en mijn Wel zit ik onder de blauwe plekken. Na ongeveer half uur werd ik in een canoe gehesen om me terug te krijgen naar de camping. Eenmaal op de camping werd ik op een tafel gezet en werden al mijn kleren verzameld om droge warme kleren aan te doen en werd ik in een slaapzak gewikkeld om weer beetje op te warmen. Met de sateliet telefoon werd er naar basecamp gebeld om te vertellen wat er gebeurt was. Er kwam een auto aan om me op te halen. Vanuit daar meteen naar het ziekenhuis om te kijken wat er aan de hand was. In het mini ziekenhuis hebben ze geen rontgen apparaat, maar de volgende dag wel. Dus vrijdag terug naar het ziekenhuis om te kijken of het gebroken was. Het is gelukkig niet gebroken, maar wel heel erg dik.

Het is nu inmiddels maandag en ze willen dat ik terug ga naar een ander ziekenhuis om nogmaals foto’s te maken omdat het zo dik is. Ik kan inmiddels wel wat lopen, meer hobbelen/hinken overigens. Volgens mij zijn gewoon mijn enkelbanden zwaar verrekt. Nu heel veel rusten en hopen dat het snel heelt dat ik verder kan met de cursus.

Vrijdagmiddag kwam iedereen terug van het camperen, zaterdag hadden we een vrije dag en heb ik dus een beetje rond gehangen. Zaterdagavond moesten we een presentatie geven in teams over ‘Leave no trace’. Dat is een organisatie die mensen leert over hoe verstandig te camperen. Interessant en meer weten? Check www.leavenotrace.ca

Na onze presentaties zijn we met zijn allen naar de bar gegaan waar een eenmansband speelde genaamd ‘Upstream Dave’, dit was echt briljant. We hebben met zijn allen een hele leuke avond gehad.

Zondag vertrok iedereen voor de canoetrip. Hoewel een jongen, Justin, naar huis gestuurd is, omdat hij zijn tweede kans verpest heeft. Hij mocht niet drinken en had dat natuurlijk wel had gedaan. Het is een langer en ingewikkelder verhaal dan dat het nu lijkt, maar ik heb niet zo veel zin om dat allemaal uit te leggen op deze hopelijk oh zo gezellige blog! Er staat een beetje uitleg onder het kopje The WILD team.

Dankzij mijn valpartij kon ik helaas niet mee met de canoetrip van 6 dagen en zit samen met een andere jongen Adam, die iets raars met zijn rug heeft gedaan vast op basecamp. We zijn vandaag met vriendin van mij Amy naar Ottawa geweest, waar ik mijn slaapzak heb geruild voor een -10. Lekker warm!!

Nu is het afwachten tot vrijdag, dan komt iedereen terug van de trip. Morgen gaan alle guides die hier nog zijn samen met Adam twee dagen raften. Helaas mag ik niet mee, want ik kan niet lopen. Gelukkig is Amy er nog tot woensdag anders zou het wel heel saai worden. Woensdagvertrekt Amy voor definitief terug naar Ottawa om daar te werken. Het is hier redelijk saai aangezien het helemaal verlaten is. Ben ik even blij dat ik mijn laptop heb en een leuk leesboek.

Het is 21.30 en dat betekent bed tijd. Misschien nog een film in bed kijken, maar that’s it. Ik slaap deze week overigens in het hostel in een echt bed, in plaats van in een tent. Dat is wel een stuk prettiger en kan ik mijn voet fatsoenlijk omhoog leggen. Ik heb bijzonder veel zin om in mijn nieuwe slaapzak te kruipen. Morgen weer een dag en dan zal ik mijn engelse blog maar eens gaan schrijven, dat werd ook eens tijd.

Liefs Kusjes

Hes

klik op SIGN ME UP! en ontvang een emailtje als ik een nieuw bericht post!!

Leave a Reply

