Rise and shine!!

27 Aug

6.30 vanochtend zei mijn telefoon wakker worden. Nu in alle drukte zit ik ontbeten en al in de bar in een hoekje, terwijl iedereen om me heen rent met eten, gear, koffie en zelfs een baby. Ik heb niet heel veel tijd, want ik moet om 8.45 uur klaar staan en wil nog even mijn tandenpoetsen.

Gisteravond was introductie en was erg leuk. We hebben onze spullen gekregen, tas, helm (heel mooi), zwemvest, mes, touwen, carabiners, reddingsspullen. Erg leuk om alles in ontvangst te nemen. Ook natuurlijk iedereen ontmoet. We zijn in totaal met zijn twaalven, 5 meisjes en 7 mannen. De leeftijd is uiteenlopend, de jongste is 17 wordt 18 en de oudste is 27. Een van de jongens heeft een gitaar meegenomen, dus dat is erg leuk.

De ervaring loopt ook uiteen, sommige kayaken al 4 jaar en andere canoen alweer tijd. Er zijn er een paar met weinig ervaring.

De namen: Jennifer, Kira, Allison, Whitney, Lucas, Ty, Anthony, Justin, Brian, Mitch, en nog eentje die ik even niet meer weet.

Deze week mogen we niet drinken ‘dry week’. We krijgen namelijk een nachtelijke oefening en we weten nog niet wanneer. Ze willen ons uit bed trekken dan en niet uit de bar. Plus moeten is de ehbo een van de belangrijkste onderdelen. Ik sprak eergisteren met een van de guides en die vertelde mij, dat hij veel ehbo cursussen had gevolgt in een stedelijke omgeving. Hij zei: ‘ik dacht dat ik wel wat wist, nou dat viel vies tegen.’ In een wildernis setting is alles anders. Wat ik er tot dusver over heb gelezen verteld ook dat de meeste ehbo cursussen gebaseerd zijn op het feit, dat je iemand zo snel mogelijk naar het ziekenhuis moet krijgen. Hier in Canada, is dat niet altijd een half uurtje fietsen. Dus de cursus heeft daarom een ander begin punt. Nou waarschijnlijk kan ik jullie over 7 dagen er al veel meer over vertellen. Ik kijk erg uit naar de nachtelijke oefening! We krijgen er in Mexico nog eentje maar dan voor water redding gevorderde.

Jeetje, mijn denken, doen, alles gaat in het engels. Omschakelen naar typen en dan nog mensen die in het engels tegen je praatten, houd me redelijk scherp. Ik zal waarschijnlijk niet alle woorden begrijpen van de ehbo cursus, maar ik merk het wel. Niemand zal raar op kijken als ik zeg; ‘huh?! Could you explain that please?’

Ik ga maar eens mijn laptop op bergen en spullen pakken voor mijn eerste dag ehbo. Kennelijk gaan we ook nat en vies worden, dat zal ik natuurlijk wel zijn.

Oh jawel, er is door een meisje wat hier achter de bar werkt me gevraagd of Amsterdam in Duitsland lag. Ik hoorde dat ze niet heel snugger is, kennelijk was iemand aan het praten over werk visa’s en dat je dan het land in en uit moet en dergelijk en zei had gezegd; ‘huh, je gaat toch gewoon naar een bank toe voor een visa’. Haha, is eigenlijk wel echt heel erg. Ze hadden ook aan haar gevraagd: ‘Wat is de hoofdstad van Argentinie’, haar antwoord: ‘Chilli’

Tevens heb ik al een heleboel vieze grappen geleerd, maar die bewaar ik voor volgende keer!

Hoe gaat het in Nederland dames en heren?!

Ik ga rennen!! Spannend!!

Kus Liefs

Leave a Reply

