Kriebels

24 Aug

In de trein naar Ottawa met wifi! Zeer ontspannend! Vanuit daar ga ik met een bus naar Pembroke (Ontario) en daar wordt ik opgehaald en dan rijden we naar ‘The Pointe’ in Davidson, Quebec. Base camp voor de komende 6 weken.

Het avontuur gaat nu dus echt bijna beginnen, op facebook wordt er al afgeteld. Vrijdag gaat het beginnen.

De afgelopen twee dagen in Toronto waren heel leuk, chaotisch en ook wel vermoeiend. Maandag vroeg op gestaan, na niet zo gek veel slaap. Iets wat je namelijk niet moet doen is je wekker zetten op je telefoon, die nog op nederlandse tijd staat. Stom stom van me! ‘s Ochtends samen met Jo koffie gaan drinken bij tentje genaamd ‘The good neighbour’, super lekkere koffie en dus echt een slechte buur! Toen mijn telefoon geregeld, Canadese nummer: 001 613 717 4538. Ik kan nu voor 3 eurocent naar Nederland smsen, dat is wel goed geregeld. Toen meteen naar de outdoor winkel om de laatste spullen te kopen voor op het water. Wat hebben ze hier toch een heerlijk grote outdoor winkels. Heerlijk de Mountain Equipment Coop. Heen en weer geraced met Jo door Toronto!

Ook heb ik maandag het oude huis van mijn oom Hans gezien, ‘Chestnut park’. Dit was een mooie en speciale ervaring. Jo spreekt heel liefdevol over hem en vertelde verhalen over de tijd dat ze daar woonden. Nu ligt het in een van de duurste mooiste wijken van Toronto. Verschrikkelijk mooie huizen gezien.

‘s Avonds had ik met Jade afgesproken, een vriendinnetje die ik ken uit Cambridge en vorig jaar ook heb gezien. Dit was ook erg leuk, om elkaar na een jaar weer te zien. Er was veel te bespreken.

Gisteren weer koffie gedronken, laatste spullen gekocht en nog iets geruild waar ik toch niet blij mee was. Einde van de middag zijn we op bezoek geweest bij nog twee vrienden van Hans vroeger, Floris en Wanda. Was ook goed om ze weer te zien. ‘s Avonds met Jade vlug wat gegeten en ik terug naar Jo om mijn tas in te pakken. Dat was iets minder makkelijk dan verwacht en aantal dingen pasten helaas echt niet meer in mijn tas. Ik heb echt voor het noodzakelijke moeten kiezen. Uiteindelijk toch gelukt, wonder boven wonder en toen vlug slapen. Om 7 uur ging mijn wekker weer af, om richting het station te vertrekken voor de trein reis van nu.

Canada is echt een heel mooi land en het was heerlijk om weer terug in Toronto te zijn, zeker gisteren met 30 graden was het geen straf. Ik had graag nog wat langer willen blijven om ook even een rustige dag met Jo door te brengen en nog wat meer tijd met Jade, maar de tijd vliegt en het is alweer bijna vrijdag!

Gisteravond pakten de zenuwen en angst hun kans en namen eventjes mijn gedachten over. Spannend is het immers wel. Net of ik opnieuw naar de middelbare school ga, maar nu heb ik mijn mama’s hand niet vast. In gedachten stiekum wel. Gelukkig was ik zo moe dat ik vlug in slaap viel. Zenuwen zijn voor morgen en hopelijk blijken ze overbodig. Hoe ik het ook uit mijn hoofd zet, in mijn buik kriebelt het…

To be continued

Liefs Hes

2 Responses to “Kriebels”

  1. Joke August 24, 2011 at 5:45 pm #

    Hes wat leuk om te lezen dat je weer in Canada bent!
    Toch wel het mooiste plekje op aarde..
    Ik moet mij nog even verder informeren wat je precies gaat doen en waar je de kriebels van in je buik voor hebt maar ik wens je in ieder geval veel plezier, succes en voorspoed. Geniet ervan, maar dat kan bijna niet anders als je je al op een schitterende plek bevind.
    Liefs Joke

    • hestravels August 24, 2011 at 5:59 pm #

      Thanks Joke!! Als je nieuwsgierig bent naar wat ik ga doen, kan je even verder kijken op mijn blog. In het verhaal Plan de Campagne staat het beschreven. Canada is inderdaad wel echt prachtig! Kus

Leave a Reply

